Igenkänning är nyckelordet

En grafisk profil kan i korthet beskrivas som ett grafiskt regelverk för hur saker och ting får se ut. Syftet med denna visuella kommunikation är att skapa relationer till målgruppen med hjälp av bildspråk, design, ikoner, logotyper mm. vilket blir allt viktigare i en värld där allt kommunicerar. Det visuella uttrycket är identitetens utsida och ska styras av den grafiska profilen och ett samstämmigt bildspråk för att vårda varumärket. Viktiga frågor är: Vilka färgvärden och typsnitt får användas? Hur stor skall logotypen vara i förhållande till pappersytan?

10 grafiska tips

Vår grafiska designer Miyuki Kazeto har samlat sina 10 bästa tips för hur man arbetar och tänker kring grafiskt arbete.

Jansäter platsar i Resumés stjärnliga

För andra året i rad utnämns Jansäter Kommunikation som en av Resumés Stjärnor. Med UC som faktaleverantör certifierar Resumé den svenska reklambranschens små och stora företag. Certifieringen görs på affärsmässiga grunder och syftet är att stärka relationen mellan byrå och reklamköpare. En glad Pia Jansäter tog emot diplomet som gav Jansäter Kommunikation en skjuts in i framtiden.

Vad är content marketing?

Det finns många som tror sig veta vad content marketing är. Thomas Barregren, delägare i byrån Kntnt anser att fyra principer måste vara uppfyllda för att det ska vara content marketing. Andra blandar ihop content marketing med copywriting, när det egentligen handlar om att dessa två företeelser arbetar tillsammans hand i hand, men är helt olika begrepp.

Stärk ditt personliga varumärke

Följ med oss till Österlen för röst- och retorikutbildning den 4-6 maj för att uppleva lugnet och hämta energi.

Underbart avslappnande för dina sinnen där vi blandar teori med praktik, utbildning, utflykter och matlagning tillsammans. Skäm bort dig själv under några dagar! Varmt välkommen!