Hur syns du? Tydliggör ditt varumärke

Bli bättre på att sälja dig själv, dina produkter/tjänster och ditt företag! Allt hänger på dig, hur framgångsrik du vill bli. 

Det är inte bara företag och organisationer utan också människor som behöver skapa och stärka sina varumärken. I en värld där du inte längre vet var och om du är anställd måste du vara ditt eget personliga varumärke. Det gäller att skapa en unik historia om sig själv för att sticka ut på arbetsmarknaden.

OBS! kursen är i Malmö 15/4 -16/4!

Smärtsam läxa efter Uppdrag Granskning

Fritidspolitikern från Staffanstorp Torbjörn Lövendahl (S) ställde upp på ett medieseminarium som Jansäter Kommunikation genomförde under tisdagen (10/2 2015). Det gav en unik inblick i hur det kan vara att stå framför Uppdrag Gransknings kameror. 

”Uppdrag Granskning riktade de stora varma lamporna mot mig och tog fram den största mikrofon jag har sett. Jag var inte förberedd på de frågor som ställdes om alkoholinköp. Jag var där i tron att jag skulle beskriva Mipim,” berättar Torbjörn.

Tugg om content marketing

Vad är content marketing? Hur ska jag använda content marketing i marknadsföringen? Kan jag använda PR? Vad ger content marketing för resultat? Det råder begreppsförvirring och det finns fallgropar med content marketing (innehållsmarknadsföring).

Välkommen till vårt Tisdagstugg den 3 mars 2015 på Ideon i Lund!

En dörr öppnas...

...och en annan stängs

Det är alltid svårt att säga adjö. Med sorg i hjärtat lämnar Jansäters kontoret på Stortorget 19 i Malmö. En plats som har gett både mig och alla andra så mycket i över 10 år. En fantastisk nyårsfest avslutade verksamheten.

Under festen stängdes en dörr av misstag och innanför låg väskor, telefoner och annat. Det kanske inte bara behövs symboler utan mer handlingskraftiga bevis på att en ny dörr öppnas när man stänger en gammal.

 

Se nya möjligheter att stärka varumärket

27 januari 2015  11.30-13.00
Lyft ditt varumärke med alla sinnen

I ett ständigt brus med ett överflöd av varor och tjänster måste du se till att du syns för att bli lönsam. Allt fler produkter tenderar att bli alltmer lika varandra. Det gäller att särskilja ditt varumärke från ett annat. Ett sätt är att skapa en unik berättelse som väcker känslor. Det som kallas Storytelling. Man laddar produkten med känslomässiga värden som attraherar den du vill påverka.

Därför välkomnar vi Måltidsvision och Textförädling till årets första Tisdagstugg.

Tydliggör ditt varumärke på 24 timmar

Vill du fånga och behålla människors intressen? Känner du trötthet i rösten? Blir du nervös inför publik? Vill du höras bättre och kunna framföra ett bra och övertygande budskap?

Då erbjuder vi en spännande 24 -timmarskurs, från lunch till lunch på vackra Österlen.
Du lär dig att förstärka din personliga framtoning så att du lyfter fram dina inre egenskaper. och når din målgrupp. 

Du får praktiska redskap och modeller inom:
    •    Retorik, (eller medieretorik) intervju- och presentationsteknik
    •    Röst och kroppsspråk som säger mer än du tror
    •    Iaido där du hämtar kraft och koncentration inifrån dig själv

Ditt personliga varumärke och din förmåga att kommunicera är viktigare än någonsin för hur framgångsrik du och ditt företag blir. Det gäller att med alla medel profilera sig och närmaste verktyget är du själv.

Läs mer på hemsidan för utbildningen>>

Torbjörn Lövendahls berättelse om Uppdrag Granskning

Du är hjärtligt välkommen till en spännande förmiddag den 10/2 på Ideon då Torbjörn Lövendahl, socialdemokratisk kommunalpolitiker i Staffanstorp, berättar om MIPIM, världens största fastighetsmässa i Nice och hans upplevelsen av Uppdrag Granskning.