Behöver du förtydliga ditt eget eller ditt företags varumärke?

Ett företags eller en produkts varumärke består inte bara av logotypen. Både du och dina medarbetare och även de lokaler du visar upp för kunderna representerar ett varumärke och den identitet som er verksamhet bygger upp och ska tjäna pengar på. Starka varumärken som ger rätt bild av vad du gör och vem du är, bidrar till ett försprång på marknaden.

Jansäter Kommunikation har i många år hjälpt företag och personer att förtydliga sina varumärken på olika sätt. Att skapa och bygga upp varumärken är en låg process som tar tid och kräver tålamod. Det personliga varumärket är viktigt då du ska träffa kunder, söka jobb eller göra ett gott intryck. Din omgivning får en tydlig bild av vem du är och vad du står för.

Genom rådgivning, värdegrundsbyggande, konsultationer inom röst- och retorikövningar framför kameran får du fantastiska möjligheter att slipa på ditt varumärke och säkerställa att du uppfattas som du verkligen vill. Du får kraft och energi som du både har användning för själv i din fortsatta personliga utveckling som at det syns utåt.

Kontoret ska spegla ert företag
i ett samarbete med gRetro Design hjälper vi dig att skapa ett kontor som återger den värdegrund och de värderingar som ert företag står för. Bilden av företaget får kunderna redan när de stiger i in i era lokaler. Det är både färger, inredningsdetaljer och möblerna som speglar din verksamhet och som hjälper dig i varumärkesbyggandet.

Allting kommunicerar och vi reagerar väldigt starkt på färger som ger en rad olika signaler. En del "färgforskare" har ägnat sig åt internationella studier och har kommit fram till att färger uppfattas olika beroende på kultur och land, vilket man då måste vara uppmärksam på. Grönt är generellt en lugnande färg som symboliserar natur, växande och kretslopp. Ett grönt rum har en vederkvickande och vitaliserande effekt och främjar kroppens förmåga att återhämta sig.

Blått är en mycket populär färg inom bank- och försäkringsbranschen och symboliserar ärlighet och rikedom. Den blå färgen anses vara klassisk korrekt och pålitlig samtidigt som den ger tyngd och kraft. För att visa på ett stabilt och gediget företag så kan möbleringen med återanvända retromöbler med hög kvalitet visa på ett hållbart tänkesätt. Ett företags identitet och värderingar ska reflekteras i hela kontoret.

I vår kommer vi att ha olika utbildningar i att bygga ditt eget varumärke och hur du kan bygga ett starkt varumärke med inredningsdetaljer och färger.

Utbildning i personlig varumärkesbyggnad
Innehåll: ta reda på dina värderingar och vad du står för, vad är det du vill lyfta fram och förtydliga, rådgivning och tips om vad du ska göra för att utveckla ditt personliga varumärke
, hjälp med att ta fram en personlig kommunikationsplan
 och metoder för att bli bra på retorik, förbättra din röst och ditt kroppsspråk, övningar i att presentera och vara i harmoni med ditt personliga varumärke.

Utbildning i att förtydliga vad din verksamhet står för

Innehåll: ta reda på din värdegrund, hur speglar jag företagets värderingar och trovärdighet med inredning, belysning och färg, hur utvecklar jag företagets yttre framtoning
, hjälp med att ta fram en kommunikationsplan, vilka steg ska jag utveckla för att visa på mitt företags lönsamhet.  


 Pia Jansäter, VD